Musikåret 2010

Musikaliska upptäckter detta året;

CocoRosie
en väldigt stor inspiration under hösten för mig
lovely music


Biffy Clyro
Bara för att de gjort en av de bästa låtarna jag hört iår "Many of horror"
Musik som berör, texter som berör.


The Coral
Ett helskönt band som man både vill dansa till & gråta till ibland.


Yiruma
Fann river flows in you på spotify innan jag visste att den var med i twilight. Och man får ju inte glömma andra fina som kiss the rain & when the love falls. Älskar att måla till hans musik.


Minor Majority
Ett band jag vill hylla lite extra, för gud vad jag känt igen mig i deras texter. Är så glad att jag funnit detta band, det är sådär lagom mellankoliskt. Och fint.





/n a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide