livet

tänk vad livet är orättvist egentligen. Vissa lever ett helt liv nästan utan allvarligare bekymmer, sjukdomar eller ohälsa. Sen finns det också dom som får sjukdomar eller råkar ut för olyckor som gör deras livskvalité betydligt sämre. Jag såg just på en dokumentär om schizofreni, ett par ungdomar var med och berättade om sjukdomen och efter att jag sett dokumentären tänkte jag för mig själv att jag borde vara glad över mitt liv och att det kunde vara så mycket värre. Jag menar tänk att höra röster i sitt huvud som säger att man borde döda sig själv, få hallucinationer, inte känna någonting- varken lycka eller sorg. Det måste vara hemskt.
Går i repris 13/7 & 17/7 i kunskapskanalen.



Ta hand om er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide