Skivor som betytt mycket för mig

Thomas Di leva "För Sverige i rymden" - tror det var min första egna skiva faktiskt. Och jag tycker fortfarande mycket om de låtarna.





En annan skiva som det var omöjligt att hitta en bild på på google är en gratisskiva mamma eller pappa fick på posten där det var svenska artister/musiker som sjöng. Bland annat var det med låtar som "sakta vi gå genom stan" och "himlen runt hörnet". Spelades flitigt.

◊ SEKO-SKIVAN ◊




Keane "Under the iron sea" - 2006 lyssnade jag på denna skivan som en galning. Ja vad ska man säga. Man hör sjöbruset i musiken. Underbart.



James Blunt - "Back to bedlam" - Döm mig inte för denna alltså. James Blunt tänker ni, vad pajigt. Jag minns att jag satt vid skrivbordet i mitt rum och sjöng med i alla låtar och jag kan dem utantill än idag. Sofie också.



Salem al Fakir - "This is who I am" - året var 2007. Jag satt och målade på mitt rum och spelade hela skivan minst en gång om dagen. Fina tider.



Antony and the johnsons - "I am a bird now". Kunde egentligen tagit med alla skivor här men denna har nog ändå betytt mest. Hope there someone var den första låten jag hörde med antony och som fick mig att söka upp mer ljuv musik med a & the j. Detta var hösten 2007, när jag skulle börja åttan. Har betytt otroligt mycket och kommer fortsätta göra det i mitt liv.







/ natalie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide