alltså.

förlåt men jag kommer inte vara något vidare bloggaktiv idag. Har liksom haft en sprängande huvudvärk sedan jag gick upp imorses, den gör mig lättirriterad känner jag.
Men en bra grej är att det blir ullared på måndag! Igen!

dagen har väl annars flytit på. imorn blir det fullt upp all dayy, först skoldag - till skara, hem från skara - gå i stan & fika med god vän -  sen tillbaka till skara/Mop & titta/lyssna på öppna scenen och sen hem någon gång kanske..


Alltså. Nu byter jag ämne, men när man åker buss mycket som jag gör så finns det såhär lite interna grejer bland oss bussåkarna tycker jag, liksom bussen är nästan full och oj ett säte ledigt då står man där och söker ögonkontakt och frågar, oftast lite anfådd : "kan jag sitta här", eller egentligen har man hunnit sätta sig när man frågar det. Även om det är helt uppenbart att man faktiskt kan sitta där, eller vadå har dom en osynlig vän som sitter där. Sen också är det lite kul hur alla sätter sig på bussen, alla sätter sig på fönsterplatserna och stirrar typ frenetiskt ut genom fönstret som att det är ett av de sju underverken man passerar. Ungefär. Sen om vi ska prata om busschaffisarna också så vet man exakt vilka man kommer komma i tid till sin destination med och vilka som kommer snigelåka och stanna på hållplatser där ingen står & fast ingen tryckt på stopp. Och vad är grejen med det det sprakiga ljudet när de pratar i högtalaren, det är lika bra de tar bort dem. Alla ställen låter likadant ändå, snachhhht framme i praaasschh

ja, såhär analyserande är man av en bussresa om man heter natalie och åker mycket buss. ;)

ny ska jag krypa ner under en filt framför tv:n.



kram från räkan!











Kommentarer
Postat av: säl

haha fönstergrejen, där fick du till det! du borde också skriva den lite "jobbiga" känslan när man sitter innerst i ett säte och vet att du ska av innan den personen som sitter ytterst, hur ska man agera när man ska av? ska man ställa sig upp och glo på personen för att den ska fatta att man vill av eller ska man ursäkta sig och säga i förväg att man ska av på nästa hållplats, eller ska man bara tränga sig förbi.



nästa gång du åker buss, ska du kanske sätta dig ytterst bredvid någon då för att undgå dilemmat?

2010-11-18 @ 14:37:14
Postat av: natalie

hahaha ja det är ju ett dilemma! speciellt om den som sitter ytterst börjar packa upp dator och kanske en fika på det med och man sitter där och vrider på sig, jag brukar i detta läget studsa lite på sätet,se allmänt stressad ut och plocka runt med mina saker!



2010-11-18 @ 15:12:27
URL: http://natalieander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide