recension.

jag tar på mig filmkritikerglasögonen och recenserar en jag sett nyligen. Den går under genren komedi. 
 
Film 1: The invention of lying
Själva idén-handlingen i filmen är att ingen människa någonsin ljugit, ljuger  -det finns liksom inte. Det är inte uppfunnet än. Alla är alltså brutalt ärliga mot varandra, man litar också på vad folk säger eftersom man inte vet något annat. Huvudpersonen som spelas av Ricky Gervais upptäcker dock att man faktiskt kan ljuga. Detta öppnar oerhört stora möjligheter honom eftersom alla litar på att det han säger. 
Filmen började lovande, jag tänkte "detta kan bli festligt!". Det är dock ingen stark handling som tar en framåt i filmen, inget som direkt berör!! Jag ifrågasätter också mycket under filmens gång. Blir inte riktigt klok på det hele.
Därför filmen får filmen en svag 3 av 5.
 
 

Kommentarer
Postat av: Opeppad säl

Ja som hade tänkt se den! Nu blev jag helt opepp.

2013-01-08 @ 17:55:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide